Cât ar costa Dacia electrică? Renault are soluția perfectă s-o facă ieftină

de: Răzvan Băltărețu
21 02. 2020

La salonul auto din Geneva, Dacia va prezenta conceptul mașinii electrice. Nu va ajunge pe piață mai curând de 2022, dar măcar știm ce pregătește producătorul. Prețul ar fi surpriza importantă.

Cu aproape două săptămâni până la salonul auto de la Geneva, Renault a anunțat că Dacia electrică e programată pentru vânzare în 2021 – 2022. Eventual, lansare oficială în 2021, în toamnă, și vânzare oficială în 2022. Dar la Geneva va prezenta, în premieră, ce-a pregătit.

Prețul estimat de presa din Germania e la circa 15.000 de euro. Ceea ce ar fi surprinzător, dat fiind că Renault Zoe sau alte mașini sunt la peste 30.000 de euro. Cum ar putea atât Renault, cât și Dacia să reducă atât de mult prețul? Răspunsul a fost dat recent de Hakim Boutehra, director general Renault pentru Europa de Sud-Est.

„Dacia va avea un model electric. Se va întâmpla, dar nu pot spune când. Trebuie un automobil făcut cu ADN Dacia, altfel nu are sens. Avem tehnologia, avem tot ce ne trebuie, decizia e luată. Dacia va avea acest automobil și vom anunța când va fi momentul”, a afirmat Boutehra.

Dacia electrică, produsă pe scheletul altor mașini Renault

Ce vrea compania franceză să facă acum e să electrifice într-un fel sau altul și marca Dacia, deoarece sunt cerințe noi de la Uniunea Europeană privind normele de poluare. Mașinile Dacia au emisii mari de CO2 și prețuri mici, iar asta împiedică utilizarea de tehnologii costisitoare, singurele soluții sunt motoare mai eficiente.

O soluție ar fi pregătirea modelului K-ZE pentru marca românească. Ca specificații, City K-ZE  are un motor electric de 45 de cai putere, iar la o viteză de 60 km/h are o autonomie de aproximativ 350 de kilometri. Ideea e că a fost proiectat pentru oraș, pentru tineri, de unde și autonomia mai scăzută, dar reflectată în preț.

Grupul francez mai are un atu: modelul Twingo. Nu a fost încă prezentată, dar ar fi o mașină cu un motor de 82 CP, preluat de la Smart, și un acumulator mai mic decât pe Zoe, dar care să-i asigure, totuși, o autonomie de 200 până la 250 kilometri.

De ce ar fi justificată preluarea acestui model de către Dacia? Pentru că o mașină electrică e utilă, mai ales, în oraș. Cu un cost mai mic al ei, dar cu suficientă autonomie cât s-o încarci săptămânal, ar fi un mix de care ambele companii ar avea nevoie și nu doar în România.